Σύνδεση σπουδαστών
Ελληνικά English
 

Η χρήση της Μουσικοθεραπείας στην εκπαίδευση και την υγεία - Νέα έναρξη 16/10/2017

Η Μουσική συνιστά αναπόσπαστο μέρος του ανθρώπινου βιώματος και του ανθρώπινου πολιτισμού από την αρχαιότητα.

Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής έχουν ανακαλυφθεί και χρησιμοποιηθεί από τους αρχαίους πολιτισμούς με ποικίλλους τρόπους.Κάθε άνθρωπος έχει την έμφυτη ικανότητα να αντιδρά στα μουσικά ερεθίσματα και να εκφράζεται μουσικά, ικανότητα η οποία δεν επηρεάζεται από σωματικά, νοητικά και ψυχικά προβλήματα.

Η ικανότητα να ανταποκρινόμαστε σε μουσικά ερεθίσματα και να παράγουμε ήχους είναι μία έμφυτη ποιότητα  που υπάρχει σε όλους μας.

Για το λόγο αυτό αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο ικανό να κινητοποιεί,να επηρεάζει τον ανθρώπινο ψυχισμό και να λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας.

Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής πλέον συστηματοποιούνται και τεκμηριώνονται επιστημονικά.

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εφαρμογές της μουσικής σε κλινικά και εκπαιδευτικά πλαίσια» οι συμμετέχοντες θα:

·  γνωρίσουν τις  επιδράσεις της μουσικής σε σωματικό, νοητικό και ψυχικό επίπεδο

·  εξερευνήσουν και θα αναπτύξουν την έμφυτη μουσικότητά τους με κύριο όχημα τη μουσική ακρόαση και το μουσικό  αυτοσχεδιασμό

·  ενημερωθούν για τις εφαρμογές της μουσικής στους χώρους θεραπείας , κλινικές, συμβουλευικά γραφεία, ιατρεία, στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια

· αποκτήσουν δεξιότητες για να χρησιμοποιούν την μουσική ώστε να εμπλουτίσουν την επαγγελματική τους πρακτική

   Η αξιολόγηση γίνεται μέσω  βιωματικών ασκήσεων και γραπτών εργασιών.

Στα πλαίσια του προγράμματος οι σπουδαστές θα διδαχθούν μαθήματα ψυχολογίας, θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα μουσικής,ιστορία και θεωρητικά μοντέλα της μουσικοθεραπείας, ψυχολογία, μουσική ακρόαση και μουσικό αυτοσχεδιαμό,  εφαρμογές της μουσικής σε κλινικά και εκπαιδευτικά πλαίσια και θα συμμετέχουν σε βιωματικά εργαστήρια μουσικοθεραπείας.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

Ψυχολογία (40 ώρες)

Τρίτη 17:00 – 20:00

Ιστορία και θεωρητικά μοντέλα της μουσικοθεραπείας (40 ώρες)

Τετάρτη 17:00- 20:00

Μουσική ακρόαση και μουσικός αυτοσχεδιασμός I(40 ώρες)

Πέμπτη 17:00 – 20:00

 

Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ

Τέχνες και Ψυχανάλυση (40 ώρες)

Τρίτη 17:00 – 20:00

Εφαρμογές μουσικής σε κλινικά και εκπαιδευτικά πλαίσια (40 ώρες)

Τετάρτη 17:00 – 20:00

Μουσική ακρόαση και μουσικός αυτοσχεδιασμός II (40 ώρες)

Πέμπτη 17:00 – 20:00

Γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω τέχνης (20 ώρες)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να αποκτήσουν οι σπουδαστές βασικές γνώσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας οι οποίες τους είναι απαραίτητες για την άσκηση του Επαγγέλματος της Χοροθεραπείας. Σπουδάζουν Εξελικτική Ψυχολογία και θα μελετούν  όλα τα αναπτυξιακά στάδια του ανθρώπου από την γέννησή του.  Προσεγγίζουν όλες τις βασικές Σχολές Ψυχοθεραπείας (Ψυχαναλυτική, Αναλυτική, Συμπεριφοριστική, Γνωστική, Ανθρωπιστική, Ολιστική, Υπαρξιστική, Συστημική, Ψυχοσυνθετική).  Στο τρίτο μέρος του μαθήματος της  Κλινικής  Ψυχολογίας  οι σπουδαστές θα αποκτούν  τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορούν να κάνουν διάγνωση χρησιμοποιώντας την κατάλληλη θεραπευτική μέθοδο.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ & ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ  ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ  (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Ουρανία Λιαρμακοπούλου

Βασικές αρχές μουσικής θεωρίας, ιστορία της μουσικής, θεωρητικά μοντέλα μουσικοθεραπείας.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ & ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (40 ώρες)

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές θα διδαχθούν σε βάθος τις δύο βασικές τεχνικές της Μουσικοθεραπείας: την Μουσική ακρόαση και το Μουσικό Αυτοσχεδιασμό.

Η μουσική ακρόαση είναι μία τεχνική όπου ο θεραπευτής μαζί με τον θεραπευόμενο επιλέγουν μουσικά ακούσματα. Μέσα σε αυτή την διαδικασία ο θεραπευόμενος εναρμονίζεται με τους ήχους και μέσα από αυτήν τη διαδικασία ηρεμεί, έρχεται σε επαφή με τον εαυτό του και μπορεί και εκφράζει ελεύθερα τα συναισθήματα του, απωθημένες εμπειρίες και βιώματα.

Ο μουσικός αυτοσχεδιασμός είναι  μία τεχνική που βοηθάει τον θεραπευόμενο με την βοήθεια του θεραπευτού να αναπτύξει την έμφυτη μουσικότητά του  χρησιμοποιώντας το σώμα, την φωνή και απλά μουσικά όργανα.

Ο θεραπευτής μαζί με τον θεραπευόμενο δημιουργούν μουσικά ακούσματα, αυτοσχεδιάζουν ανάλογα με την ψυχική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο θεραπευόμενος.

Ο θεραπευόμενος εξερευνά και αναπτύσσει την έμφυτη μουσικότητά του.

Ο θεραπευτής ενθαρρύνει τον θεραπευόμενο να δημιουργήσει την δική του «μουσική γλώσσα επικοινωνίας» χρησιμοποιώντας το σώμα, την φωνή και απλά μουσικά όργανα.

 

ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΚΛΙΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Ουρανία Λιαρμακοπούλου

Σε θεωρητικό επίπεδο θα μελετήσουμε ψυχολογία και κοινωνιολογία της μουσικής, θα κάνουμε μια εισαγωγή στη μουσικοθεραπεία και τις θεωρητικές αρχές που τη διέπουν και θα διδαχθούμε πρακτικές εφαρμογές των παραπάνω.

Η αξιολόγηση γίνεται μέσω εργασιών, παρουσιάσεων και γραπτών εξετάσεων.

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές  προσεγγίσεις οι οποίες  συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία.  Ο σπουδαστής θα μελετά  τις  ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία).

Οι σπουδαστές παρακολουθούν  βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

 

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια του Προγράμματος)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Ψυχολογίας του UniversityofWales. Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBAμε κατεύθυνση στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales.

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο (ISTD),  φλαμένκο (Spanish Dance Society)  , αφρικάνικο (afro-modern) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός- Χώρος (Μέτσης)  και σύγχρονο στη σχολή χορού PK Dance school.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική  κατεύθυνση και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.

Εξειδικεύεται στη χορήγηση των  ιχνογραφικών προβολικών  τεστ διάγνωσης , Η.T.P(House–Tree- Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, FairyTaleTest.

Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ CareerGuidanceκαι AristonLearningStyles( τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα»  (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας , Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά ), (Εκδοτική Άλφα).

Είναι μέλος της  Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

 

Ουρανία Λιαρμακοπούλου, Μουσικός - Μουσικοθεραπεύτρια

Η Ουρανία Λιαρμακοπούλου αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών το 1999 με ειδίκευση στην εθνομουσικολογία ενώ το 2016 τελείωσε το διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην μουσικοθεραπεία του Πανεπιστημίου της Jyväskylä, στην Φινλανδία. Σπούδασε φλάουτο (δίπλωμα με βαθμό «άριστα») και βιολοντσέλο (πτυχίο με βαθμό «άριστα»).

Μελέτησε την τούρκικη μουσική στο βιολοντσέλο για δύο χρόνια (2000-2002) στο Τμήμα μουσικολογίας της Μουσικής Ακαδημίας του Τεχνικού Παν/μίου της Κων/πολης, (İTÜ). Ως μουσικός έχει συνεργαστεί με διάφορα σύνολα και καλλιτέχνες (χορευτική ομάδα «Κι όμως κινείται», Μικρό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, Π. Παυλίδης) για παραστάσεις και ηχογραφήσεις, και από το 2004 είναι μέλος του συγκροτήματος «Θέρος». Εργάζεται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γενικά και μουσικά σχολεία) ως μουσικός από το 2004. Εθελοντικά έχει δουλέψει στο εξειδικευμένο κέντρο ημέρας «Κέντρο Κοινωνικού Διαλόγου» της ΠΕΨΑΕΕ με  συμμετέχοντες ενήλικες λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας συντονίζοντας μία ομάδα μουσικής. Ως μουσικοθεραπεύτρια από το 2016 συνεργάζεται με το ψυχολογικό κέντρο παιδιών και ενηλίκων “Psycho-diagnosis” στον Πειραιά. Είναι εκπαιδευόμενη στη μέθοδο GIM (Guided Imagery and Music), είναι μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Πτυχιούχων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών (ΕΣΠΕΜ) και κλινική συνεργάτης της διεπιστημονικής εταιρείας μουσικοθεραπείας και έρευνας “SONORA”, (www.sonora.gr) .

Ελένη Τσόλκα, Μουσικοθεραπεύτρια

Η  Ελένη Τσόλκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πρέβεζα.

Σπούδασε Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης καθώς και βιολί και Αρμονία. 

Έχει δουλέψει ως δασκάλα στην ιδιωτική εκπαίδευση κι ως μουσικός σε παιδικούς σταθμούς και δημοτικά σχολεία. Έχει επίσης ασχοληθεί εθελοντικά με πάσχοντες από σχιζοφρένεια και ψύχωση.

Το 2015 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη μουσικοθεραπεία στο University of South Wales, Newport και έχει κατά κύριο λόγο ψυχοδυναμική προσέγγιση.

Έχει δουλέψει (ομαδικά και ατομικά) με παιδιά, ενήλικες και υπερήλικες. Έχει εκπονήσει Project Μουσικοθεραπείας στην Παλαιστίνη σε συνεργασία με το ABCD charity στην Αγγλία και το νοσοκομείο ΒASR στη Δυτική Όχθη. 

Είναι μέλος του Βρετανικού Οργανισμού για τη Μουσικοθεραπεία (BAMT), μέλος του ΔΣ του Ελληνικού Συλλόγου Πτυχιούχων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών (ΕΣΠΕΜ)  καθώς και του βρετανικού Health and Care Professions Council (HCPC).

Τέλος, από το 2012 παρακολουθεί το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Μουσικοθεραπεία  Guided Imagery and Music (GIM).

Σπύρος  Μοσχόπουλος, Μουσικός                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Σπύρος Μοσχόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα τo1974.

Είναι απόφοιτος του Αττικού Ωδείου (δίπλωμα πιάνου με Άριστα Παμψηφεί & 1ο Βραβείο, 1992) έχοντας καθηγητή τον διεθνούς φήμης πιανίστα Δημήτρη Τουφεξή.

Είναι κάτοχος πτυχίου Μπάτσελορ από το Αμερικάνικό Κολλέγιο Ελλάδος όπου σπούδασε μουσικολογία και κάτοχος πτυχίου Μάστερ από το BostonConservatoryμε αντικείμενο την πιανιστική εκτέλεση και καθηγητή τον πιανίστα MichaelLewinως υπότροφος του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης.

Έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια και έχει κάνει εμφανίσεις ως σολίστ τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αμερική. Είναι ενεργό μέλος  σε διάφορα σχήματα μουσικής δωματίου.

Οι συνεργασίες του περιλαμβάνουν συναυλίες με τον σαξοφωνίστα Δημήτρη Βασιλάκη, σύμπραξη με την ορχήστρα εγχόρδων SymfoniettaΑθηνών, με το κουαρτέτο εγχόρδων AQuartett, με την πιανίστα Θάλεια Αθανίτη, με τον βιολονίστα Πέτρο Χρηστίδη, την Σοπράνο Έλενα Κόκκα, τον πιανίστα JasonNevilleFahyμε την ηθοποιό Νάντια Μητρούδη  καθώς και με διάφορους  άλλους καλλιτέχνες.

Eχει δημιουργήσει το σχήμα DuetoTangoμε τον μπαντονεονίστα Λευτέρη Γρίβα και ήδη αριθμούν αρκετές εμφανίσεις. Ασχολείται συστηματικά με την εκτέλεση, διασκευή και σύνθεση έργων εμπνευσμένων από το Αργεντίνικο ταγκό καθώς και την λατινοαμερικάνικη μουσική. Περιστασιακά έχει ασχοληθεί με την σύνθεση είτε ως μουσική επένδυση σε ταινίες μικρού μήκους είτε ως συνθέτης οργανικής και φωνητικής μουσικής.

Ως σολίστ αριθμεί αρκετές εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ρεσιτάλ πιάνου παρουσιάζοντας προσωπικές διασκευές σε έργα ταγκό νουέβο καθώς και λάτιν. 

Πιο πρόσφατη η συνεργασία του με την διακεκριμένη σολίστ του ακορντεόν και συνθέτιδαΖωή Τηγανούρια. Έχει διατελέσει καθηγητής μουσικής των Αρσακείων Σχολείων και εργάζεται σε διάφορα ωδεία. Διατηρεί έναν σημαντικό κύκλο μαθητών. Επίσης διδάσκει πιάνο στην Σχολή Χατζήβεη. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τις σπουδές του και στο τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών.

 

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι τμημάτων Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών καθώς και μουσικοί.  Μπορούν επίσης να γίνουν δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών κατόπιν συνέντευξης.

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ημερομηνία έναρξης: 16 Οκτωβρίου 2017

Ολοκλήρωση προγράμματος: 31 Μαΐου 2018

 

ΚΟΣΤΟΣ

Το κόστος είναι 2.750€

Για εγγραφές μέχρι 1/10 το κόστος είναι 2.500€

 

Εγγραφή: 500€

Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις