Σύνδεση σπουδαστών
Ελληνικά English
 

Η χρήση της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην εκπαίδευση και την υγεία - Nέα έναρξη 12/2/2018

 

Δείτε φωτογραφικό υλικό από το τμήμα Art Therapy

Η θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών, διεθνώς γνωστή ως Art Therapy, αξιοποιώντας την θεραπευτική δύναμη της εικαστικής δημιουργικής πράξης  σε χώρους θεραπευτικούς, κέντρα Συμβουλευτικής, ομάδες αυτογνωσίας κ.λ.π. εξυψώνει την έννοια της δημιουργίας και της προσφοράς ως δυναμικό πεδίο  ίασης και αυτοπραγμάτωσης.

Με την ενθάρρυνση και την καθοδήγηση των εικαστικών θεραπευτών, εκατομμύρια άνθρωποι(παιδιά, έφηβοι, ενήλικες) σε όλο τον κόσμο, έχουν την δυνατότητα να εκφρασθούν σε ένα καινούργιο   πεδίο ύπαρξης πέρα από το σύνορο της διάγνωσης, της αναπηρίας, της ειδικής ανάγκης.

Η τέχνη γίνεται μέσα από την παγκόσμια εικαστική της γλώσσα, αρωγός στην οικουμενική της διάσταση δημιουργώντας άνοιγμα ψυχής και ορίζοντα για νόημα ζωής.

Η Art Therapy,αγκαλιάζοντας τις έννοιες της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης, είναι ένας ύμνος στην αφυπνιστική δύναμη της συμβολικής, μη λεκτικής  έκφρασης και επικοινωνίας.

Η θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών αξιοποιεί την δημιουργική διαδικασία και το δημιούργημα ως μέσο έκφρασης και προβολής και προάγει μία μέθοδο συμβολικής επικοινωνίας μεταξύ ασθενούς και θεραπευτή.

Η θεραπεία μέσω των Εικαστικών τεχνών βασίζεται στη γνώση ότι ο κάθε άνθρωπος έχει την ικανότητα να προβάλει μέσω των εικαστικών δημιουργημάτων του τις ασυνείδητες πτυχές του εαυτού του, τις εσωτερικές του συγκρούσεις, αναμνήσεις, σκέψεις, φαντασιώσεις.

Η θεραπεία μέσω των Εικαστικών τεχνών χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά έκφρασης πέρα από τους παραδοσιακούς μαρκαδόρους, κηρομπογιές, ακρυλικά κλπ και αφορά σε υλικά της καθημερινότητας ετερόκλητα ή/και ανακυκλώσιμα αλλά και αναρίθμητες τεχνικές από τον χώρο της τέχνης (collage, frottage, mixedmediaκατασκευές κλπ) πάντα με στόχο θεραπευτικό.

Μέσα από την κάθε καλλιτεχνική δημιουργία ο άνθρωπος μπορεί και εκφράζεται ασυνείδητα και συμβολοποιεί τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. Το σχέδιο, το ίχνος σε μία επιφάνεια είναι ένας τρόπος εικαστικής γραφής, Στα πλαίσια της Art Therapy τα σύμβολα, οι αλληγορίες και η μεταφυσική διάσταση της κατά τα άλλα πεζής πραγματικότητας, παίζουν καθοριστικό ρόλο ως πεδίο διαλόγου ανάμεσα στον θεραπευτή και τον θεραπευόμενο αλλά και ευρύτερα ως πεδίο αυτογνωσίας για τον  σύγχρονο σκεπτόμενο άνθρωπο.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στο ετήσιο πρόγραμμα χρήσης της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην Υγεία και την Εκπαίδευση, οι σπουδαστές διδάσκονται  σε βάθος Εικαστικά, Ιστορία της Τέχνης, Ψυχολογία, την γλώσσα ανάγνωσης και ερμηνείας των συμβόλων, τις ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις που συνδέονται με την θεραπευτική διαδικασία μέσω των Εικαστικών.

Τα μαθήματα γίνονται θεωρητικά και βιωματικά.  Στην ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι είναι σε θέση να εφαρμόσουν την Θεραπεία μέσω των Εικαστικών στην πράξη στους τομείς της Υγείας και Εκπαίδευσης σε ατομικό ή ομαδικό πλαίσιο.

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ 

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ 

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ώρες)

(Τρίτη 17:00 – 20:00)

·      Εξελικτική Ψυχολογία

·      Σχολές Ψυχοθεραπείας

·      Κλινική Ψυχολογία

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (80 ώρες)

· Ελεύθερο Σχέδιο & Εικαστικά (40 ώρες)

(Τετάρτη 17:00 – 20:00)

· Ιστορία της  Τέχνης(40 ώρες)

 (Πέμπτη 17:00 – 20:00)

·Ιστορία και εφαρμογή της ArtTherapy(12 ώρες)

 

B’ ΕΞΑΜΗΝΟ

·  Τέχνες & Ψυχανάλυση (40 ώρες)

(Τρίτη 17:00- 20:00)

· Θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών (40 ώρες) - (Βιωματικό Εργαστήριο)

(Τετάρτη 17:00- 20:00)

·  Τα σύμβολα ως γλώσσα του ασυνείδητου (30 ώρες)

(Πέμπτη 17:00- 20:00)

·   Γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω τέχνης  (20 ώρες)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να αποκτήσουν οι σπουδαστές βασικές γνώσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας οι οποίες τους είναι απαραίτητες για την άσκηση του Επαγγέλματος της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών.   Σπουδάζουν Εξελικτική Ψυχολογία και μελετούν  όλα τα αναπτυξιακά στάδια του ανθρώπου από τη γέννησή του.  Προσεγγίζουν όλες τις βασικές Σχολές Ψυχοθεραπείας (Ψυχαναλυτική, Αναλυτική, Συμπεριφοριστική, Γνωστική, Ανθρωπιστική, Ολιστική, Υπαρξιστική, Συστημική, Ψυχοσυνθετική).

Στο τρίτο μέρος του μαθήματος της  Κλινικής  Ψυχολογίας  οι σπουδαστές αποκτούν  τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορούν να κάνουν διάγνωση χρησιμοποιώντας την κατάλληλη θεραπευτική μέθοδο.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Εισηγήτρια: Τραγέα Ελένη, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΜΑ In Art History and Theory, ΜΑ in Film Studies – University of Essex, PhD στην Θεωρία του Κινηματογράφου – Πάντειο Πανεπιστήμιο

Στόχος του μαθήματος είναι να γίνει μια γνωριμία με βασικές ενότητες της Ιστορίας της τέχνης (καλλιτέχνες, τεχνικές, επιρροή κινημάτων 20ου αιώνα στην Art Therapy).

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Εισηγήτρια: Εβίτα Μπάρτζελη, Ψυχολόγος– Art Therapist, Accademia di Belle Arti di Bari, University of Wales, MA in Art Therapy – Università di Napoli (Υπεύθυνη του Προγράμματος)

Βασικό σχέδιο, γνωριμία με τον ζωγραφικό χώρο και την σύνθεση (σημείο, γραμμή, σχήμα, σύμβολο) και ψυχολογικές δυναμικές του δημιουργήματος και βιωματική διδασκαλία εικαστικών τεχνικών.  Θα γίνει αφιέρωμα στο χρώμα και την χρωματοθεραπεία.

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές  προσεγγίσεις οι οποίες  συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία. Ο σπουδαστής μελετά  τις  Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στην Θεραπεία μέσω των εικαστικών.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.

 

 

 

ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΩΣ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ

Εισηγήτρια: Ρωξάνη Γιάννου, Ζωγράφος, ΜΑ Καλές Τέχνες, Ιστορία Δυτικού Εσωτερισμού

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές ασκούνται στην γλώσσα της ανάγνωσης των συμβόλων και την ερμηνεία τους. Υπάρχουν ατομικά και συλλογικά σύμβολα. Τα σύμβολα βρίσκονται μέσα στις εικόνες και τα όνειρα. Τα σύμβολα είναι κοινά στους ανθρώπους, έχουν όμως μία διαφορετική σημασία για τον καθένα και ερμηνεύονται με τη βοήθεια ενός ατομικού κώδικα.

 

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Εισηγήτρια: Εβίτα Μπάρτζελη

Το μάθημα αυτό είναι  θεωρητικό και βιωματικό. Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην πράξη.

Αναγνωρίζοντας μέσα από την ελεύθερη έκφραση την αφυπνιστική δύναμη της Τέχνης, καταρτισμένοι επιστημονικά, με μια μεθοδολογία η οποία εμπεριέχει τις θεραπευτικές ιδιότητες των εικαστικών υλικών και επιφανειών στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού, ανακαλύπτουμε μια εσωτερική πηγή, γεμάτη ιδέες και οράματα η οποία μπορεί να μας στηρίξει και να μας τροφοδοτήσει προσωπικά και επαγγελματικά.

Στο μάθημα θα δοθούν από το χώρο της επιστήμης (Ψυχολογία –Ψυχιατρική) πολύτιμες πληροφορίες γύρω από την εφαρμογή του ανεξάντλητου φάσματος των εικαστικών τεχνών (τεχνικές, σύμβολα, γνωριμία με σύγχρονη τέχνη και πολυμέσα κλπ) σε χώρους  θεραπείας, Συμβουλευτικής και αυτογνωσίας.

Ο σπουδαστής εκπαιδεύεται στην ελεύθερη έκφραση μέσω των εικαστικών δημιουργιών. Μαθαίνει να κατανοεί τη δυναμική της Ψυχικής διαταραχής έτσι όπως αυτή αποδίδεται μέσα από το έργο. Εκπαιδεύεται στην απεικονιστική έκφραση, την προβολή, την ερμηνεία και τη θεραπεία μέσω της δημιουργικής έκφρασης.

Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ART THERAPY

Εισηγήτρια: Εβίτα Μπάρτζελη

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση τρόπων προσέγγισης και ψυχολογικής παρέμβασης παιδιών και εφήβων μέσα από τη χρήση της συμβολικής έκφρασης και η εκπαίδευση στη χρήση της τέχνης στη συμβουλευτική για παιδιά.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Χοροθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία).

Οι σπουδαστές παρακολουθούν  βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια των  Προγραμμάτων  Ψυχολογίας)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales. Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales.

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο ( ISTD),  φλαμένκο (SpanishDanceSociety)  , αφρικάνικο (afro-modern) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studioΧορός- Χώρος (Μέτσης)  και σύγχρονο στη σχολή χορού PKDanceschool.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική  κατεύθυνση και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.

Εξειδικεύεται στη χορήγηση των  ιχνογραφικών προβολικών  τεστ διάγνωσης , Η.T.P(House–Tree- Person), Drawamotherwithherchild, KineticFamily, FairyTaleTest.

Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ CareerGuidanceκαι AristonLearningStyles( τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα»  (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας , Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά ), (Εκδοτική Άλφα).

Είναι μέλος της  Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

 

Εβίτα Μπάρτζελη

Ψυχολόγος, Art – Therapist

Yπεύθυνη του προγράμματος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Ευδοκία Μπάρτζελη είναι Απόφοιτος Αριστούχος Καλών Τεχνών του Bari, ζωγράφος – χαράκτης.  Επίσης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του UniversityofWales, μέλος της BPS.

Απόφοιτος του Μετεκπαιδευτικού Προγράμματος «Συμβουλευτική οικογένειας σε άτομα με Σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή» της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής (ΕΠΙΨΥ).  Είναι κάτοχος Master στο ArtTherapyαπό το Πανεπιστήμιο της Νάπολης συνεργαζόμενο με το UCLA της Αμερικής.  Χρησιμοποιεί τα Art-test της Ψυχολόγου Ερευνήτριας PaolaFederici τα οποία είναι «Το τεστ της οικογένειας με ζώα» και το «Τεστ των χρωμάτων» διαγνωστικά και αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Εξειδικεύεται σε διερευνητικά ζωγραφικά τεστ, έχοντας ως απώτερο στόχο τους την εξωτερίκευση των εσωτερικών ζητημάτων. Έχει σπουδάσει πιάνο και έχει πτυχίο στην θεωρία και ιστορία της μουσικής. Εργάζεται έως σήμερα ως εκπαιδευτικός και ψυχολόγος.

 

Τραγέα Ελένη

Διδάκτωρ της θεωρίας Τέχνης- Ιστορικός Τέχνης

 

 

 

 

 

 

 

Σπούδασε Αρχαιολογία / Ιστορία Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Στο Αγγλικό Πανεπιστήμιο  Essexέκανε το Μεταπτυχιακό της πάνω στη Θεωρία και την Ιστορία της Μοντέρνας Τέχνης και στον Κινηματογράφο. Ολοκλήρωσε το διδακτορικό στην Θεωρία του Κινηματογράφου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στηnδιδασκαλία ενηλίκων και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με την κοινωνική, φιλοσοφική και ψυχαναλυτική ανάλυση της κινηματογραφικής εικόνας.

Είναι επίσης, ερασιτέχνης φωτογράφος με εκθέσεις στο ενεργητικό της.

 

Ρωξάνη Γιάννου, Ζωγράφος, ΜΑ Καλές Τέχνες, Ιστορία Δυτικού Εσωτερισμού

Η Ρωξάνη Γιάννου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου σπούδασε Καλές Τέχνες (BA Fine Art) στο Middlesex ως την αποχώρηση της για το Λονδίνο και τη διαμονή της εκεί για περίπου μια δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας απέκτησε δύο μεταπτυχιακά διπλώματα, στις Καλές Τέχνες και στην Ιστορία του Δυτικού Εσωτερισμού από το Exeter. Παράλληλα με τις σπουδές της, εργάστηκε στο μουσείο της ΤΑΤΕ Modern και στο Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο, καθώς και σε μια μικρή πειραματική θεατρική σκηνή, λαμβάνοντας συνεχώς ειδική εκπαίδευση σε θέματα Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτιστικών Οργανισμών, καθώς και Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης, μελετώντας σε βάθος τα εκθέματα των μουσείων και τις ιστορίες που διηγούνται σε σχέση με το κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο που δημιουργήθηκαν και εξελίχθηκαν. Στα δύο μεταπτυχιακά της, στο πρώτο-βασιζόμενο περισσότερο στην πρακτική εργασία και παρουσίαση καλλιτεχνικών έργων στο στούντιο (MA Fine Art)- και στο δεύτερο- αμιγώς ακαδημαϊκό (MA History of Western Esotericism), οι προσωπικές της ανησυχίες αγγίζουν θέματα που σχετίζονται με τον ρόλο της τέχνης και των συμβόλων στην διαπαιδαγώγηση της ψυχής του ανθρώπου, με τη δημιουργία ως διαδικασία εξερεύνησης του εσωτερικού κόσμου και τη σύνδεση των μοτίβων και οτπικών στοιχείων με αρχέτυπα και συμβολισμούς. Εκπόνησε τη μεταπτυχιακή της διατριβή στη δημιουργία και τη χρήση ειδικά κατασκευασμένων και ενεργειακά φορτισμένων φυλαχτών κατά την αρχαιότητα, την αναγέννηση και τον εικοστό αιώνα με ιδιαίτερη μνεία στο έργο του Μαρσίλιο Φιτσίνο και του Ισραέλ Ρεγκάρντι σε σχέση με τη δύναμη των συμβόλων όπως τα ανέλυσε στο έργο του ο Καρλ Γκ. Γιουνγκ.

 Διατηρεί ήδη το δικό της εργαστήρι διδασκαλίας Ζωγραφικής και Ιστορίας της Τέχνης, όπου διδάσκει κυρίως σε ενήλικες, ενώ διοργανώνει ομιλίες, ξεναγήσεις και εικαστικά δρώμενα σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και αίθουσες τέχνης, συχνά συνδυάζοντας κι άλλες τεχνικές όπως αυτή της αφήγησης, της ενεργής φαντασίας και ενόρασης, της δραματοποίησης και των πλαστικών τεχνών. Συνεργάζεται με το Μουσείο Ηρακλειδών στο Θησείο ως καθηγήτρια εικαστικών εργαστηρίων παιδιών και εφήβων και ως εισηγήτρια διαλέξεων για ενήλικες. Κατά περιόδους δημιουργεί και πραγματοποιεί διαδραστικά εικαστικά εργαστήρια και ξεναγήσεις για παιδιά, εφήβους, ενήλικες αλλά και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, στη Δημοτική Πινακοθήκη και Βιβλιοθήκη στην Κόρινθο, στο Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου, στο Καλογεροπούλειο Ίδρυμα στην Κόρινθο, καθώς και στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Κορίνθου με ποικιλία θεμάτων βασιζόμενη σε εκθέματα των χώρων αυτών.

Σε μια συνεχή διαδικασία αναζήτησης του νοητού χώρου όπου η τέχνη ενώνεται αβίαστα με τη ζωή, αφήνοντας περιθώρια για ένα ζωντανό και πρακτικό συνδυασμό των δύο, ως ενεργός εικαστικός η ίδια, συνεχίζει να ζωγραφίζει και χρησιμοποιεί την τεχνική του κολλάζ και ασεμπλάζ δουλεύοντας κυρίως μη απεικονιστικά θέματα που αφορούν τον εσωτερικό κόσμο, τις ψυχικές διαδρομές και τα ιδιαίτερα νοητικά ταξίδια όλων μας. Τα έργα της ανήκουν σε διάφορες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ συνεργάζεται και με την ICON Gallery στην Κέρκυρα και με το Treadwells Rare Books and Objects στο Λονδίνο.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών και επαγγελμάτων Υγείας.

Απόφοιτοι Σχολής Καλών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής, Κινηματογράφου και άλλων καλλιτεχνικών σχολών.

Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών  κατόπιν συνέντευξης.

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - ΕΝΑΡΞΕΙΣ 2017/2018 ΕΝΑ

Για τις ενάρξεις Χειμερινού εξαμήνου 2017-2018:

Ημερομηνία έναρξης: 16 Οκτωβρίου 2017

Α’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2017 – Ιανουάριος 2018

Β’ Εξάμηνο: Φεβρουάριος – Μάιος 2018

Ολοκλήρωση προγράμματος: 31 Μαΐου 2018

 

Για τις ενάρξεις Εαρινού εξαμήνου 2017-2018:

Ημερομηνία έναρξης: 12 Φεβρουαρίου 2018

Α’ Εξάμηνο: Φεβρουάριος 2018 – Μάιος 2018

Β’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2018 – Ιανουάριος 2019

Ολοκλήρωση προγράμματος: 31 Ιανουαρίου 2019

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση  με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.

ΚΟΣΤΟΣ

Το ετήσιο κόστος είναι 2.500€

Εγγραφή: 500€

Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις

Για εγγραφές έως τις 20/1/2018, τα δίδακτρα είναι 2.000€.