Τευχος 5




Λεωφορεία με υδρογόνο

Tα πρώτα λεωφορεία δρομολογεί από το 2006 ο Δήμος Aθηναίων
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Και λεωφορεία υδρογόνου θα αποκτήσει σύντομα η Αθήνα. Δέκα οχήματα - κόκκινου χρώματος - θα δρομολογηθούν από τις αρχές του επόμενου έτους ενώνοντας το Θησείο, το Γκάζι, τον Βοτανικό, το Μαρκόνι, το Κολωνάκι και τον Λυκαβηττό.



H αγορά γίνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της Αθήνας να βελτιώσει τη - κακή - βαθμολογία που της δίνει η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τη χρήση εναλλακτικών και φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων. H πόλη διαθέτει τον μικρότερο στόλο ανάλογων οχημάτων - ανάμεσα στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες - αν και αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Τα οικολογικά λεωφορεία, που θα έχουν μικρότερο μέγεθος από τα γνωστά «μπλε», ώστε να μπορούν να κινούνται σε στενούς δρόμους, θα συνδέουν τις 6 γειτονιές της Αθήνας που προαναφέραμε. Οι συγκοινωνιολόγοι του δήμου, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, επεξεργάζονται αυτήν την περίοδο τα ακριβή δρομολόγια και καθορίζουν τις στάσεις. Ιδιαίτερη σημασία θα δίνεται στη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία τους, γι' αυτό και τα δρομολόγια θα τροποποιούνται τις ώρες έναρξης και λήξης των μαθημάτων, ώστε να εξυπηρετούν σχολικά συγκροτήματα.

Ο Δήμος Αθηναίων αποκτά τα 10 πρώτα καινούργια αστικά λεωφορεία του (θα ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση άλλα 25) συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Καθαρές Αστικές Συγκοινωνίες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης - στο πλαίσιο του οποίου χρηματοδοτούνται οι πόλεις που θέλουν να προμηθευτούν λεωφορεία με εναλλακτικά καύσιμα. Στο ίδιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα συμμετέχουν το Άμστερνταμ, η Βαρκελώνη, το Αμβούργο, το Λονδίνο, το Λουξεμβούργο, η Μαδρίτη, το Οπόρτο, η Στοκχόλμη, και το Ρέικιαβικ. Στην πρωτεύουσα της Ισλανδίας, μάλιστα, όπως και στη Μαδρίτη, έκαναν πρόσφατα την εμφάνισή τους τα πρώτα λεωφορεία υδρογόνου. Ήδη, το υπουργείο Ανάπτυξης αναζητά τον χώρο για τη δημιουργία σταθμού εφοδιασμού των αθηναϊκών λεωφορείων.

Ουραγός η Ελλάδα

H ΕΛΛΑΔΑ διαθέτει τον μικρότερο στόλο δημόσιων οχημάτων (απορριμματοφόρα, ασθενοφόρα, ταξί, στρατιωτικά φορτηγά, λεωφορεία) που κινούνται με φυσικό αέριο, υδρογόνο, υγραέριο και ηλεκτρισμό. Μόλις το 6% των οχημάτων δημόσιας χρήσης κινείται με εναλλακτικά καύσιμα.

ΤΑ ΝΕΑ , 15/09/2005




επιστροφή