Τευχος 5



Eπικοινωνιολόγοι και σύμβουλοι επιλογής προσωπικού συμφωνούν πως «τα ράσα κάνουν τον παπά»...
Eνδυματολογία... καριέρας

«Kοστούμι και ταγιέρ η «στολή εργασίας» για άνδρες, γυναίκες

ΜΑΡΘΑ ΚΑΙΤΑΝΙΔΗ
«Το προσεγμένο, επαγγελματικό ντύσιμο σε συνδυασμό με τη συμπεριφορά αποτελούν το όπλο μου για να με σέβονται και να εμπιστεύονται οι πελάτες. Δεν θα μπορούσα να δίνω οικονομικές συμβουλές σε επιχειρηματίες και εγώ να παρουσιάζομαι στο γραφείο ατημέλητη, γιατί δεν θα τους ενέπνεα σιγουριά. Και, βέβαια, αισθάνομαι καλά με τον εαυτό μου!»

Σύμβουλος επιλογής προσωπικού η κ. Αυρηλία Τερζή. «Το παρατηρώ και σε μένα. Όταν είμαι ντυμένη σπορ εκείνοι που με επισκέπτονται στο γραφείο για να με συμβουλευτούν με κοιτούν παράξενα, σαν να μην τους "γεμίζω" το μάτι»


H κ. Αλίκη Νικολάου, στέλεχος ιδιωτικής τράπεζας, πιστεύει ακράδαντα πως η εμφάνιση παίζει καθοριστικό ρόλο στις συναναστροφές της με συνεργάτες, πελάτες και φίλους. Και δεν πέφτει έξω. Κάτι λιγότερο από 60 δευτερόλεπτα χρειάζονται, σύμφωνα με έρευνες, για να σχηματίσει κανείς την πρώτη εικόνα για τον άνθρωπο που έχει απέναντί του. Και όπως μάλιστα εξηγούν οι ειδικοί, η πρώτη εντύπωση είναι... καθοριστική.

Κώδικας ένδυσης. Ενδυματολόγοι, επικοινωνιολόγοι και σύμβουλοι επιλογής προσωπικού συμφωνούν πως τελικά... «τα ράσα κάνουν τον παπά»! Ενώ επισημαίνουν πως η ανάγκη που έχουν κυρίως οι γυναίκες να νιώθουν ξεχωριστές δεν αφορά μόνο την επιχειρηματία, την ερωμένη αλλά και την σύζυγο και την μητέρα!

«Στις πολυεθνικές εταιρείες υπάρχει συνήθως ένας άτυπος κώδικας ένδυσης που προστάζει κοστούμι για τους άντρες και ταγιέρ για τις γυναίκες. Αν ένας από τους υπαλλήλους πάει στο γραφείο με τζιν ή σπορ ντύσιμο, είναι πιθανόν η εμφάνισή του να προβληματίσει τους συνεργάτες του», λέει στα «NEA» η σύμβουλος επιλογής προσωπικού κ. Αυρηλία Τερζή. «Το παρατηρώ και σε μένα. Όταν είμαι ντυμένη σπορ εκείνοι που με επισκέπτονται στο γραφείο για να με συμβουλευτούν με κοιτούν παράξενα, σαν να μην τους "γεμίζω" το μάτι».

Δεν πρόκειται βέβαια για κανόνα, όπως η ίδια εξηγεί, καθώς εξαρτάται από τη φύση της εργασίας. «Προσωπικά δέχομαι όλων των ειδών τις εμφανίσεις. Αλλά στην περίπτωση που ένας απόφοιτος με "δυνατό" βιογραφικό και προχωρημένη εμφάνιση αναζητά δουλειά, δεν θα τον προτείνω σε μια εταιρεία με συντηρητική κουλτούρα. Δεν εντοπίζω το πρόβλημα αποκλειστικά και μόνο στην εμφάνιση. Το πιθανότερο είναι πως θα υπάρχει χάσμα ακόμα και στον τρόπο σκέψης. Το πιο σημαντικό είναι να είναι κανείς καθαρός και ευπρεπώς ντυμένος.


Διαβατήριο διάθεσης. Το ντύσιμο και γενικά η εμφάνιση δεν κερδίζει μόνο τις εντυπώσεις, αλλά αποτελεί και «διαβατήριο» για την καλή ψυχολογία. Ο λόγος είναι ιδιαίτερα απλός: «Όταν νιώθει κανείς καλά με τον εαυτό του έχει αυτοπεποίθηση, την οποία εκπέμπει και στους άλλους. Όταν πάλι δεν νιώθει καλά, βγαίνει στα μαγαζιά για αγορές...», υπογραμμίζουν οι ψυχολόγοι.

Πάντως, σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτουν τα στατιστικά στοιχεία, οι Ελληνίδες βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να είναι καλοντυμένες. Το αποτέλεσμα είναι πως η εγχώρια κατανάλωση σε ρούχα ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ. Μάλιστα, δείχνουν ιδιαίτερη αδυναμία στις πουκαμίσες και τις μπλούζες καθώς αγοράζουν πάνω από 17 εκατομμύρια κομμάτια τον χρόνο.

Σεμινάρια για το τι να αποφεύγουν οι υπάλληλοι

Κατά καιρούς μεγάλες εταιρείες οργανώνουν συνέδρια που απευθύνονται σε υπαλλήλους και διευθυντικά στελέχη. Το θέμα τους δεν είναι η στρατηγική της εταιρείας όπως θα περίμενε κανείς αλλά το...«Στυλ στην Εργασία». H ιδεολογία πίσω απο αυτά τα σεμινάρια είναι πως «δεν υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία για μία πρώτη καλή εμφάνιση». Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες businesswomen, οι ενδυματολόγοι προτείνουν κλασικούς συνδυασμούς όπως είναι τα ταγιέρ. Επιπλέον, δίνουν συμβουλές για το τι πρέπει να αποφεύγουν όπως για παράδειγμα το έντονο μακιγιάζ με «βαριές» σκιές στα μάτια και έντονο κραγιόν. «Αυτό όμως που διαπιστώνω είναι πως εν τέλει οι κυρίες που έρχονται στα σεμινάρια δεν αμφιβάλουν για το στυλ τους. Αντίθετα, επιθυμούν να βρουν λύσεις για να πολεμήσουν τις ανασφάλειές τους», τονίζει η κ. Τζόβα.

«Εκείνες για παράδειγμα που έχουν πρόβλημα ύψους ή πάχους αναζητούν ενδυματολογικά τρικ ώστε να καλύπτουν τις ιδιαιτερότητές τους. Αντίθετα οι άντρες νοιάζονται αποκλειστικά και μόνο για τον επαγγελματικό τους χώρο. Όταν επενδύουν σε κοστούμια και γραβάτες, ουσιαστικά επενδύουν στην καριέρα τους», συμπληρώνει.

ΤΑ ΝΕΑ , 22/10/2005




επιστροφή