Τευχος 43


Οι 2 στους 10 ψωνίζουν βιολογικά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δήμητρα Σκούφου

Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων σε γάλα και ζυμαρικά


Την όρεξη των μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων ανοίγει η συνεχής αύξηση της ζήτησης βιολογικών προϊόντων από τους Έλληνες καταναλωτές.

Το γεγονός ότι πλέον το 20% των χρημάτων των Ελλήνων για την αγορά τροφίμων αφορά τα βιολογικά είδη κάνει όλο και πιο ενδιαφέρουσα τη συγκεκριμένη αγορά για τους επιχειρηματίες, οι οποίοι επενδύουν ώστε στο καλάθι των προϊόντων που διαθέτουν στους καταναλωτές να υπάρχουν και βιολογικά. Επιχειρήσεις όπως η Μινέρβα, η Όλυμπος, η Creta Farm, η Αγγελάκης, η Νίκας, η Creta Farm, η Μπουτάρης, η Λαζαρίδης, η Χατζημιχάλης, η ΗQF, η Ελαΐς, η Χαΐτογλου και άλλες προσθέτουν στην γκάμα τους αυτά τα προϊόντα, ενώ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις μεγάλες επιχειρήσεις δείχνουν το τελευταίο διάστημα οι γαλακτοβιομηχανίες και οι εταιρείες τυροκομικών προϊόντων.

Η εποχή που τα βιολογικά προϊόντα θεωρούνταν είδος πολυτελείας για τους καταναλωτές φαίνεται ότι έχει περάσει. Στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων αλλά και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ επισημαίνουν ότι τα βιολογικά προϊόντα αποδεικνύονται ανθεκτικά ακόμη και στην οικονομική κρίση, αφού σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων και μάλιστα παρά τη γενική μείωση των πωλήσεων και τη στροφή σε φθηνότερα προϊόντα, οι Έλληνες επιμένουν βιολογικά. Ιδιαίτερη μάλιστα προτίμηση δείχνουν σε βιολογικά γαλακτοκομικά και οπωροκηπευτικά, τα οποία αφορούν τα 6 από τα 10 βιολογικά προϊόντα που αγοράζονται στην Ελλάδα.

«Οι Έλληνες επιμένουν βιολογικά. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι μέσα σε μία πενταετία ο τζίρος των προϊόντων αυτών έχει διπλασιαστεί», λέει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Ενδεικτικό της ανάπτυξης που παρουσιάζει η αγορά των βιολογικών προϊόντων είναι, σύμφωνα με στοιχεία της ΙCΑΡ, το γεγονός ότι η αξία της εγχώριας αγοράς το 1996 άγγιζε τα 7,6 εκατ. ευρώ, ενώ το 2007 εκτοξεύτηκε σε 64,75 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, παρά την οικονομική κρίση και το γεγονός ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά, το πρώτο τρίμηνο του 2009 οι πωλήσεις βιολογικού γάλακτος αυξήθηκαν κατά 52,2%, ενώ οι πωλήσεις βιολογικών ζυμαρικών κατά 10,8%.

Στη μάχη και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ την αγορά βιολογικών προϊόντων στήριξαν αρχικά τα ειδικά καταστήματα με διαχρονικά αυξανόμενο ρόλο σε σύγκριση με τα σούπερ μάρκετ. Σήμερα το 50% των βιολογικών προϊόντων πωλείται στα εξειδικευμένα καταστήματα (μεμονωμένα ή αλυσίδες), 45% στα σούπερ μάρκετ και 5% στις λαϊκές αγορές βιολογικών προϊόντων. Ο ετήσιος τζίρος τους στην αγορά των σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 25 εκατ. ευρώ. Με δεδομένη την αύξηση της ζήτησης, αλλά και την προσπάθειά τους να μετριάσουν τον ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ, τα εξειδικευμένα καταστήματα πλέον εμπλουτίζουν τα προς πώληση είδη με διάφορα προϊόντα καθημερινής ανάγκης.

Στα ράφια των καταστημάτων οι καταναλωτές μπορούν να βρουν περισσότερους από 7.000 κωδικούς βιολογικών προϊόντων: φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα, όπως ζυμαρικά, όσπρια, καλλυντικά, χαρτικά, καφέ, κακάο και φρέσκους χυμούς. Στον αντίποδα πάντως, όλες οι μεγάλες αλυσίδες, όπως η Βερόπουλος, η Σκλαβενίτης, η Α-Β Βασιλόπουλος, η Carrefour- Μαρινόπουλος και άλλες, αλλά και οι αλυσίδες Discount Lidl, Αldi και Dia, διαθέτουν στα ράφια τους βιολογικά και ορισμένες δημιούργησαν ακόμα και εξειδικευμένα τμήματα.

ΤΑ ΝΕΑ, 5/10/2009


επιστροφή