Τευχος 38


Οι μπαταρίες θέλουν πάντα τον... Γερμανό τους

Οι αντιδράσεις και η έρευνα για την πώληση της φερώνυμης αλυσίδας στην Cosmote δεν εμποδίζουν τον κ. Πάνο Γερμανό να επεκτείνει τις δραστηριότητές του: Multirama, Public και τώρα μια νέα μεγάλη επενδυτική επέκταση στην παραγωγή βιομηχανικών μπαταριών μολύβδου

Δ. ΧΑΡΟΝΤΑΚΗΣ


    Νέα μεγάλη επένδυση προγραμματίζει ο επιχειρηματίας κ. Πάνος Γερμανός στην εκ των εταιρειών του Συστήματα Sunlight ΑΒΕΕ, σκοπεύοντας να τριπλασιάσει την παραγωγή βιομηχανικών μπαταριών μολύβδου. Οι μπαταρίες αυτές έχουν εφαρμογή σε συστήματα logistics και το 95% της παραγωγής τους απορροφάται από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης (Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία). Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα επένδυση θα «ανοίξει» 200 νέες θέσεις εργασίας στο βιομηχανικό συγκρότημα Sunlight που λειτουργεί στο Νέο Ολβιο του Νομού Ξάνθης και ήδη απασχολεί 650 εργαζομένους.
    Οι μπαταρίες θα μπορούσε να πει κανείς ότι αποτελούν τη «ζώσα μνήμη» για τον κ. Γερμανό. Ισως του θυμίζουν την αρχή της επιχειρηματικής του καριέρας και γι' αυτόν τον λόγο επιμένει να επενδύει σε αυτές, αφού η βιομηχανία του στην Ξάνθη είναι μία από τις μεγαλύτερες στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για κλασική περίπτωση αυτοδημιούργητου επιχειρηματία που αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας. Παρά το γεγονός ότι κατόρθωσε σε λιγότερο από τριάντα χρόνια να «χτίσει» ένα πλούσιο δίκτυο καταστημάτων που φέρουν το όνομά του, λίγοι είναι εκείνοι που θα μπορούσαν να τον αναγνωρίσουν στον δρόμο. Οι γνωρίζοντες λένε ότι αυτό θέλει και ο ίδιος - να μπορεί να περνά απαρατήρητος (είναι μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις έλληνα μεγαλοεπιχειρηματία που δεν έχει δώσει ποτέ συνέντευξη). Ο φιλικός του κύκλος είναι εξαιρετικά περιορισμένος.
    Με άλλα λόγια η επιχειρηματική του ανέλιξη και ο πλούτος δεν άφησε να επηρεάσουν την καθημερινότητά του και πιθανόν ελάχιστα μετέβαλαν τους όρους της προσωπικής του ζωής. Μάλλον έτσι εξηγείται και ο «μύθος» που έχει δημιουργηθεί γύρω από το πρόσωπό του. Και οι φήμες δεν είναι λίγες. Πιθανόν σε αυτές να υπάρχουν ψήγματα αλήθειας. Πού όμως τελειώνει η αλήθεια και πού αρχίζει ο μύθος, αυτό σίγουρα δεν είναι σαφές. Το βέβαιο είναι ότι δεν έχει ξεχάσει το παρελθόν του.
    Η επιχειρηματική σταδιοδρομία του κ. Πάνου Γερμανού αρχίζει το 1981, τη χρονιά που η έλευση του... σοσιαλισμού συγκινούσε την πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας, όπως και τον ίδιο, ίσως όμως με άλλον τρόπο. Και από όσα έχουν γίνει γνωστά γι' αυτόν, δύο στοιχεία αποτελούν σημεία αναφοράς για το παρελθόν του: το πρώτο είναι ότι υπήρξε στέλεχος του ΚΚΕ και εξ αυτού του λόγου δεν είναι λίγες οι φορές που βρέθηκε σε δύσκολη θέση ή αυτή η νεανική επιλογή του έγινε αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, και μάλιστα σε υψηλούς τόνους. Το δεύτερο είναι ότι το σημείο της επιχειρηματικής του αφετηρίας είναι ένα μικρομάγαζο, μόλις 30 τ.μ., στο κέντρο της Αθήνας.
    Αρχίζοντας λοιπόν από την πώληση μπαταριών και προχωρώντας στην πώληση προϊόντων κινητής τηλεφωνίας, κατόρθωσε από το μαγαζάκι των 30 τ.μ. στην Εμμ. Μπενάκη 1 να κάνει το όνομά του συνώνυμο όχι μόνο της μπαταρίας αλλά και της νέας τεχνολογίας. Πρωταγωνιστής σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές συμφωνίες, τουλάχιστον του πρόσφατου παρελθόντος, όταν πούλησε την εταιρεία που φέρει το όνομά του - δεύτερη του είδους σε μέγεθος στην ευρωπαϊκή αγορά - στην Cosmote, βρέθηκε αίφνης στο επίκεντρο μιας πολιτικής και δικαστικής διαμάχης. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι το γεγονός ότι προτού προλάβει η αγορά να συνέλθει από την έκπληξη, εμφανίστηκε στην... πλατεία Συντάγματος με μία αλυσίδα καταστημάτων που την έχτιζε σιγά σιγά στην Ελλάδα και στην Κύπρο, τα Public.
    * Οι μπαταρίες φέρνουν... γούρι
    Εκτός όμως από την Public και την αλυσίδα καταστημάτων Multirama, η επιχειρηματική επιλογή που τον κατατάσσει στους... έλληνες βιομηχάνους είναι η βιομηχανία Συστήματα Sunlight ΑΒΕΕ. Και, όχι άδικα, φαίνεται ότι... οι μπαταρίες είναι το γούρι του! Από την πώλησή τους ξεκίνησε πριν από 27 χρόνια και όταν αργότερα αναπτύσσοντας το δίκτυο των ομώνυμων καταστημάτων χρησιμοποίησε το διαφημιστικό σλόγκαν «από ένα ρολόι ως ένα ελικόπτερο» αρκετοί θεώρησαν ότι υπέκυψε στη γοητεία της διαφημιστικής υπερβολής. Αντιθέτως, κατόρθωσε να αναδείξει τη βιομηχανία του σε μία από τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγούς προϊόντων και συστημάτων ενέργειας στον κόσμο. Εχει συνάψει συμφωνίες μακρόχρονης συνεργασίας με διεθνώς καταξιωμένες εταιρείες που ηγούνται στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών, τηλεπικοινωνιών και ενέργειας, καθώς και της αμυντικής βιομηχανίας.
    Το βιομηχανικό συγκρότημα της Ξάνθης διαθέτει αυτόνομη επιχειρηματική παρουσία σε επτά χώρες (Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Πολωνία, Σερβία, Γαλλία και Γερμανία), γραφεία πωλήσεων στη Μέση Ανατολή και στην Ισπανία και συνεργάτες σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής, της Ασίας και της Αμερικής. Τα προϊόντα του έχουν παρουσία σε 106 χώρες και το 80% των πωλήσεών του προέρχεται από την εξαγωγική δραστηριότητα. Εντυπωσιακή ωστόσο είναι και η ανάπτυξη των πωλήσεων, από 49 εκατ. ευρώ το 2003, έφθασε τα 89 εκατ. ευρώ το 2006, τα 106 εκατ. το 2007 και εκτιμάται ότι στη διάρκεια του 2008 οι πωλήσεις του θα ανέλθουν σε 154 εκατ. ευρώ. Ο κ. Γερμανός έχει κάθε λόγο να είναι υπερήφανος γι' αυτή την επιχειρηματική του επιλογή, η οποία αναπτύχθηκε κυρίως στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας και ιδιαίτερα των πέντε-έξι τελευταίων ετών, αφού διαθέτει μακροχρόνιες συμφωνίες με μερικούς από τους μεγαλύτερους ομίλους της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών, τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών συστημάτων όπως είναι οι Atlas Elektronik GmbH, Thyssen Group - HVD Gmbh, Thales, Kockums, AEG, Toshiba, Mitsubishi Heavy Industries και Delta Electronics Inc.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1995 δημιούργησε τμήμα έρευνας και ανάπτυξης για τον σχεδιασμό νέων προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία.
    Πράγματι σήμερα η ακριτική βιομηχανία παράγει 1.500 εξειδικευμένα προϊόντα καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες τομέων όπως η βιομηχανία, οι μεταφορές, οι κατασκευές, τα έργα υποδομής, οι τηλεπικοινωνίες και η άμυνα. Σε αυτό το πλαίσιο εξάλλου εντάσσεται και η νέα επένδυση, που αφορά την εφαρμογή στον τομέα των logistics. Και δεν κρύβει τους στόχους της. Σκοπεύει να διευρύνει τις διεθνείς συνεργασίες της και να κατοχυρώσει τον ηγετικό ρόλο που παίζει στην παγκόσμια αγορά.
ΤΟ ΒΗΜΑ, Κυριακή 30 Μαρτίου 2008


επιστροφή