Τευχος 31


«ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΡΗΓΟΡΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΑ»

Ο Έλληνας που κρύβεται πίσω από το eΒay μιλά για τις συναλλαγές μέσω Ιντερνετ

Το eΒay είναι μια από τις πιο δημοφιλείς διευθύνσεις του Διαδικτύου. Εκατομμύρια άνθρωποι από όλο τον κόσμο αγοράζουν μέσω των ηλεκτρονικών δημοπρασιών του διάφορα αντικείμενα, από ένα σπάνιο δίσκο βινιλίου μέχρι ένα σπίτι.

Λίγοι, όμως, ξέρουν ότι πίσω από την επιτυχημένη αυτή επιχείρηση κρύβεται ένας Έλληνας, ο Κρις Τσακαλάκης, ο οποίος έχει πλέον αναλάβει τη διοίκηση της StubHub, θυγατρικής του eBay, που δραστηριοποιείται στην πώληση εισιτηρίων για κάθε εκδήλωση, συναυλίες και αθλητικά γεγονότα.

Διευθύνετε μια επιτυχημένη διαδικτυακή εταιρία, τη StubHub. Πώς ξεκίνησε;

Ολα ξεκίνησαν το 2000 από δύο φοιτητές του Στάνφορντ. Από τότε η StubHub ξεκίνησε τη διάθεση εισιτηρίων από «δεύτερο χέρι» μέσω Διαδικτύου. Μέχρι τότε η μοναδική ελπίδα κάποιου, όταν είχαν εξαντληθεί τα εισιτήρια για να παρακολουθήσει μια συναυλία ή μια αθλητική αναμέτρηση, ήταν να περιμένει έξω από το γήπεδο και να αγοράσει εισιτήριο από αετονύχηδες και μαυραγορίτες, σε πολλαπλάσια της ονομαστικής του αξίας τιμή. Σήμερα, έχουμε 400 υπαλλήλους σε 13 γραφεία στις ΗΠΑ.

Πόσα εισιτήρια πουλάτε ετησίως και τι εκδηλώσεις καλύπτετε;

Το 2006 πουλήσαμε 3,3 εκατομμύρια εισιτήρια για 25.000 διαφορετικές πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Οι αγοραστές μάς εμπιστεύονται, γιατί δεν χρεώνουμε υπερβολικές τιμές και υπάρχει η ασφάλεια της online συναλλαγής.

Πόσο δημοφιλής είναι η StubHub και πώς σχετίζεται με το eBay;

Όταν το eBay αγόρασε τη StubHub το Φεβρουάριο του 2007, ανέλαβα τη διεύθυνση και την εμπορική επέκταση της εταιρίας. Είμαστε πρωτοπόροι στο χώρο και παραμένουμε εξαιρετικά δημοφιλής διαδικτυακός προορισμός για όποιον θέλει να αγοράσει εισιτήρια για κάποια εκδήλωση που έχουν εξαντληθεί, με ασφαλή και γρήγορο τρόπο.

Σχεδιάζετε την επέκταση των υπηρεσιών σας και στην Ευρώπη;

Εστιάζουμε τις προσπάθειές μας σε τρεις στόχους: την πλήρη συγχώνευση του eBay με τη StubHub, τη βελτίωση των τιμών και τη διεύρυνση των εκδηλώσεων που καλύπτουμε και την επέκταση της εταιρίας με συνεργασίες και νέες αγορές. Είναι μάλλον νωρίς να πούμε αν θα επεκταθούμε στην Ευρώπη.

Μπορεί κάποιος Έλληνας να αγοράσει εισιτήριο για παράσταση όπερας στη Νέα Υόρκη ή έναν αγώνα NBA στο Λος Αντζελες μέσω του StubHub;

Ναι, αλλά μόνο αν έχει πιστωτική κάρτα και ταχυδρομική διεύθυνση εντός της επικράτειας των ΗΠΑ. Οι υφιστάμενοι νομικοί και φορολογικοί περιορισμοί δεν μας επιτρέπουν ακόμη να διαθέτουμε τα εισιτήρια σε κατοίκους της Ευρώπης αλλά είναι από τους μεσοπρόθεσμους στόχους μας.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, 8-12-2007


επιστροφή