Τευχος 31


100.000 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΛΑΒΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ 2007 Η EUROPE DIRECT

Τηλεφωνική γραμμή χωρίς χρέωση (00 800 6 7 8 9 10 11) που δέχεται κλήσεις από οποιοδήποτε σημείο των 27 κρατών μελών

Eκατό χιλιάδες ερωτήσεις σχετικές με τα θέματα της ΕΕ έλαβε από την αρχή του 2007 η Europe Direct, η τηλεφωνική γραμμή χωρίς χρέωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το γεγονός χαιρέτισε με ανακοίνωσή της την Τετάρτη στις Βρυξέλλες η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάργκοτ Βάλστρομ, αρμόδια για την πολιτική επικοινωνίας, η οποία δήλωσε τα εξής: "Η Europe Direct βρίσκεται στην υπηρεσία του πολίτη. Συνδέει την ΕΕ με τους πολίτες, απαντά στις ερωτήσεις τους και ακούει τους προβληματισμούς τους. Θα ήθελα να τη χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα άτομα".

Η υπηρεσία Europe Direct άρχισε να λειτουργεί το 1998. Ο αριθμός τηλεφώνου 00800 6 7 8 9 10 11 είναι κοινός για ολόκληρη την ΕΕ και καλύπτει όλες τις επίσημες γλώσσες της.

Στις ερωτήσεις που αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δίνεται απάντηση, κατά μέσο όρο, εντός τριών εργάσιμων ημερών. Για πιο περίπλοκα θέματα είναι δυνατό η ερώτηση να παραπεμφθεί σε έναν εμπειρογνώμονα του σχετικού τομέα πολιτικής. Το κέντρο επαφής παρέχει επίσης μια υπηρεσία δικτυακής βοήθειας που καθοδηγεί τους πολίτες στις αναζητήσεις τους στο διαδίκτυο.

Το 2007 σημαντικός αριθμός ερωτήσεων αφορούσαν, σύμφωνα με την Επιτροπή, θέματα της εσωτερικής αγοράς (όπως ταξίδια, εργασία και σπουδές στο εξωτερικό), γενικές ερωτήσεις για τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και ερωτήσεις σχετικά με τον κανονισμό για την περιαγωγή. Υποβλήθηκαν ακόμη αρκετές ερωτήσεις σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών. Επί του παρόντος, ο αριθμός των ερωτήσεων σχετικά με τη μεταρρυθμιστική συνθήκη σημειώνει αύξηση.

Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι πέρα από τις γενικές ερωτήσεις για την ΕΕ, το κέντρο επαφής της Europe Direct αποτελεί και το κεντρικό σημείο υποβολής ερωτήσεων για το 7ο πρόγραμμα-πλαίσιο έρευνας, για πληροφορίες σχετικά με το "export helpdesk" για τους εξαγωγείς από αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς και για ερωτήσεις σχετικά με την εσωτερική αγορά (υπηρεσία προσανατολισμού των πολιτών).

Το προφίλ των χρηστών της υπηρεσίας Europe Direct περιλαμβάνει από φοιτητές που προετοιμάζονται για εξετάσεις έως συνταξιούχους που θέλουν να ενημερωθούν για συνταξιοδοτικά ζητήματα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Οι επιχειρηματίες που διοικούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικά με τη χρηματοδότηση για ίδρυση ή επέκταση της εταιρείας τους, ενώ οι επαγγελματίες ζητούν συμβουλές σχετικά με οδηγίες και κανονισμούς της ΕΕ.

Οι ώρες λειτουργίας της υπηρεσίας είναι 9.00 π.μ. - 6.00 μ.μ., ώρα Κεντρικής Ευρώπης, (10.00 π.μ -7.00 μ.μ, ώρα Κύπρου) από Δευτέρα έως Παρασκευή. Τις υπόλοιπες ώρες, οι χρήστες μπορούν να αφήσουν μήνυμα στον αυτόματο τηλεφωνητή της Europe Direct.


επιστροφή