Τευχος 15


EΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΡΣΕ... ΜΑΝΙΑ

Pεκόρ πωλήσεων στην κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ



Σε χώρα της... λιμουζίνας τείνει να μετατραπεί η Ελλάδα. Την ίδια στιγμή που οι αντιπροσωπείες των μικρομεσαίων αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις τους, οι πωλήσεις των ακριβών τζιπ, των κάμπριο, των υπερπολυτελών αυτοκινήτων κάθε τύπου - αξίας 100.000 ευρώ και πάνω - σημειώνουν... έκρηξη.




Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι μπορούν πλέον να συγκριθούν, αναλογικά με τον πληθυσμό, με τις πωλήσεις που καταγράφονται στην Ιταλία, στη Γερμανία και τη Γαλλία.

Ενδεικτικό της αγοράς «δύο ταχυτήτων» είναι ότι κατά το 2005 ξεπέρασαν τις 12.000 τα Ι.Χ. τα οποία κατέσχεσαν οι τράπεζες από πολίτες που δεν πλήρωναν τις δόσεις των δανείων τους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 4% όσων αυτοκινήτων αγοράστηκαν με χρηματοδοτικά προγράμματα την περυσινή χρονιά. Και όμως, για πρώτη φορά μάλιστα, πριν από τρεις μήνες, πωλήθηκαν στη χώρα μας τρεις διπλές λιμουζίνες - από αυτές που διαθέτουν τρεις πόρτες ανά πλευρά και μπορούν να... μεταφέρουν έως και 12 άτομα.



I.X. με μπαρ

«Τα μοντέλα που δόθηκαν είναι από τα πλέον πολυτελή - διαθέτουν δύο μπαρ, δερμάτινα καθίσματα που μετατρέπονται σε κρεβάτι, ψυγείο, δύο οθόνες τηλεόρασης, ενσωματωμένο τηλέφωνο, ενώ οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού είναι εφοδιασμένες με συστήματα πλοήγησης», λέει στα «NEA» ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Λεντάρης A.E., που εισάγει αυτές τις λιμουζίνες. «Το κόστος τους έφτασε, συνολικά, τα 500.000 ευρώ. Οι αγοραστές μάς διευκρίνισαν, πάντως, ότι τα ήθελαν για προσωπική - και όχι για εμπορική - χρήση».

Όπως είπε στα "NEA" εμπορικός αντιπρόσωπος της Πόρσε, "πέρασε η εποχή που τα πολύ ακριβά μοντέλα αγοράζονταν μόνο από γραφεία που ενοικιάζουν αυτοκίνητα για τελετές, δεξιώσεις και φιλοξενία VIP. Τώρα, χάρη κυρίως στις διευκολύνσεις των τραπεζών, οι οποίες εφαρμόζουν κυρίως τη μέθοδο λίζινγκ, η αγορά είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση για έναν ιδιώτη με σχετικά υψηλά εισοδήματα - μια λιμουζίνα κοστίζει από 100.000 έως 267.000 ευρώ".

Τα ποσά αυτά - με τα οποία μπορεί να αγοράσει κανείς ακόμα και ακίνητο - δεν πτοούν κάποιους Έλληνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των ακριβών οχημάτων σημείωσαν αύξηση της τάξης του 35% μέσα σε έναν μόνο χρόνο. Μάρκες όπως η Πόρσε, τα Χάμερ, τα Ρέιντζ Ρόβερ, οι Τζάγκουαρ κυκλοφορούν ολοένα και πιο συχνά στους δρόμους. Τον Μάρτιο του 2006 μάλιστα πούλησαν έως και διπλάσια οχήματα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2005. Αυτή η κατηγορία των αυτοκινήτων αποτελεί το 9% όσων αυτοκινήτων πουλήθηκαν μέσα στο 2005. Πρόπερσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 5,1%.



Οι Έλληνες προτιμούν τα θηριώδη τζιπ!

"Ο ΕΛΛΗΝΑΣ είναι "ερωτευμένος" με το αυτοκίνητο", προσπαθεί να δώσει μια εξήγηση ο συγκοινωνιολόγος κ. Νότης Παρασκευόπουλος. "Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα καλό και ακριβό αυτοκίνητο εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική κοινωνική αξία. Ειδικά τα τζιπ παρουσιάζουν πλεονεκτήματα και όσον αφορά την οδική τους συμπεριφορά, αφού δίνουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό, λόγω της υψομετρικής διαφοράς με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα".

Τη μεγαλύτερη προτίμηση, πράγματι ανάμεσα σε όλα τα ακριβά αυτοκίνητα, οι Έλληνες οδηγοί τη δείχνουν στα τζιπ. "Είναι ένα είδος αυτοκινήτου που αρέσει. Αναζητούν τα νέα μοντέλα, κάνουν έρευνα αγοράς για τα αξεσουάρ, ζητάνε πληροφορίες", αναφέρει ο βουλευτής κ. Άρης Σταθάκης, που ασχολείται με θέματα αυτοκινήτου. "Οι τόσο υψηλές πωλήσεις δείχνουν δύο πράγματα. Πρώτον ότι υπάρχει μια μερίδα πληθυσμού με αρκετά... χρήματα. Δεύτερον ότι αρκετοί αγοράζουν αυτοκίνητο με λάθος κριτήριο. Το κάνουν όχι για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, αλλά για επίδειξη. Ένα ακριβό, καλογυαλισμένο σπορ αυτοκίνητο, το οποίο τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σίγουρα δεν ικανοποιεί καμιά οδική ανάγκη".



ΤΑ ΝΕΑ , 12/05/2006



επιστροφή