Τευχος 15


ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
Ως το 2008 με ντιρεκτίβα της EE



Ως και 400 εκατ. ευρώ θα στοιχίσει στη βιομηχανία κατασκευής και διακίνησης μπαταριών η ντιρεκτίβα των Βρυξελλών που αφορά την ανακύκλωσή τους. Κάθε είδους μπαταρία, από τα μεταλλικά «κουμπιά» που βρίσκονται στα ρολόγια ως τις μπαταρίες-«κουτιά» που χρησιμοποιούνται σε διάφορα μηχανήματα, θα πρέπει να ανακυκλώνονται με πρωτοβουλία των καταναλωτών. Στη Βρετανία η ανακύκλωση των μπαταριών θα είναι δωρεάν για τους καταναλωτές αλλά το κόστος θα το πληρώσουν οι βιομηχανίες.


Βάσει της ντιρεκτίβας όλες οι γειτονιές της Ευρώπης θα πρέπει να έχουν ειδικά δοχεία για την ανακύκλωση μπαταριών ως το 2008. Επίσης κάθε κατάστημα που πουλάει μπαταρίες θα πρέπει όχι μόνο να έχει και αυτό ειδικά δοχεία αλλά και να λάβει μέτρα ώστε να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό. Θα υπάρχουν πρόστιμα τόσο στις αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης όσο και στους κατασκευαστές μπαταριών αν δεν λάβουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχία της ανακύκλωσης.



* Θα επιβάλλονται πρόστιμα

Οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν επίσης να επιβάλουν πρόστιμα στα νοικοκυριά που αρνούνται να ξεχωρίσουν τις μπαταρίες τους και τις πετούν μαζί με όλα τα άλλα σκουπίδια. H Βρετανία ήταν πάντα πίσω στο θέμα της ανακύκλωσης μπαταριών αναφέρεται σε άρθρο των «Times». Μόλις το 0,5% ανακυκλώνεται σε σχέση με 59% για το Βέλγιο και 39% στη Γερμανία. «Οι μπαταρίες μπορούν να ανακυκλωθούν μόνο αν συλλεγούν. H Βρετανία δεν έχει κάνει σχεδόν τίποτε σε αυτόν τον τομέα προκειμένου να ενθαρρύνει τέτοιες συμπεριφορές. Οι μπαταρίες που καταλήγουν στις χωματερές δεν είναι μια καλή προσέγγιση στο θέμα της επαναχρησιμοποίησης μετάλλων» σχολίασε ο Μάικλ Ουόρχερστ της οικολογικής οργάνωσης Friends of the Earth. Ο Γκρεγκ Κλέμεντσον, εμπορικός διευθυντής της G&Ρ Batteries, είπε: «Οφείλουμε να έχουμε μεγαλύτερη παιδεία σχετικά με τους διαφορετικούς τύπους μπαταριών ώστε να τις ξεχωρίζουμε και να τις μεταχειριζόμαστε διαφορετικά σε σχέση με τα άλλα απορρίμματα. Εχουμε μπαταρίες που περιέχουν κάδμιο, υδράργυρο και μόλυβδο και καταλήγουν στις χωματερές. Αυτό πραγματικά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει». H Ευρωπαϊκή Ενωση παράγει 800.000 τόνους μπαταριών αυτοκινήτων και 160.000 τόνους κανονικών μπαταριών για νοικοκυριά κάθε χρόνο. H Γαλλία, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Σουηδία έχουν ήδη προγράμματα ανακύκλωσης μπαταριών.



Το ΒΗΜΑ, 07/05/2006



επιστροφή