Τευχος 12




60 χώρες κόλλησαν τη συνήθεια μας και πίνουν φραπέ

του Θανάση Τσιγγάνα


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Πρωταθλητές Ευρώπης, στην κατανάλωση του καφέ, αναδεικνύονται οι Σκανδιναβοί καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 7-8 φλυτζάνια ημερησίως, διπλάσια σχεδόν ποσότητα απ΄ό, τι καταναλώνουν οι Έλληνες.

Ωστόσο, στη χώρα μας η τάση είναι αυξητική, ενώ τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές γίνονται περισσότερο εκλεκτικοί στο άρωμα, στη γεύση, στον τρόπο παρασκευής και του ψησίματος και κυρίως στην κούπα ή στο φλυτζάνι σερβιρίσματος.

Ο Καφές και κυρίως αυτός που καταναλώνουμε έξω από το σπίτι μας έπαψε να είναι μια απλή υπόθεση, ολοένα και περισσότεροι από τυος 16.000 ιδιοκτήτες καφετεριών της χώρας το αντιλαμβάνονται, προσφέροντας συνδυασμούς γεύσεων με βάση τον καφέ και διαφορετικούς τρόπους παρασκευής. Στην κορυφή των προτιμήσεων του Έλληνα, παραμένουν ο φραπέ και οι άλλοι στιγμιαίοι καφέδες και ακολουθούν ο εσπρέσο και ο ελληνικός καφές (προτιμάται ψημένος στη χόβολη με τον παραδοσιακό τρόπο), τον οποίο δείχνεαι να προτιμά το 18% των πελατών καφετέριας.


Οι νέες ελληνικές τάσεις στον καφέ αποτυπώνονται αυτές τις μέρες στο διεθνές εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην 5η Διεθνή Έκθεση COFEEBIZ που διοργανώνει η Helexpo, μια πραγματική γιορτή του καφέ, όπως λένε οι διοργανωτές.

"Οι παράγοντες που επηρεάζουν την προτίμηση ενός καφέ σε μία χώρα ποικίλλουν", ανέφερε μιλώντας στην "Κ" η εκδότρια του συνδρομητικού περιοδικού Coffeenet κ. Μοίρα Γεραντωνάκη. "Στην Ελλάδα οι κλιματολογικές συνθήκες είναι από τυος σημαντικότερους παράγοντες. Ο φραπέ αποτελεί μία καθαρά ελληνική έμπνευση, συντροφεύοντας τουλάχιστον δύο γενιές Ελλήνων. Ήταν και είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς καφέδες και σήμερα έχει διαδοθεί σε 50-60 χώρες."

Οι στιγμιαίοι καφέδες επιστρέφουν στις προτιμήσεις των Ελλήνων, αφού ξανακέρδισαν 1,5% στην κατανάλωση που είχαν χάσει την τελευταία πενταετία.

Για να απολαύσεις όμως έναν καλό καφέ δεν χρειάζεται μόνο η σωστή δοσολογία ή το μεράκι του καφετζή, αλλά πάνω απ'όλα χρειάζεται Τέχνη λένε όσοι...ιχνογραφούν τις νέες τάσεις του δημοφιλέστερου ροφήματος. Την τέχνη του...αφρόγαλου με την οποία ένας barista σερβίρει καπουτσίνο έχοντας "ζωγραφίσει" στην επιφάνειά του άνθη, φυτά, φρούτα, ζωάκια, καρδούλες και άλλα φανταστικά σχέδια.

Οι καλύτεροι τεχνίτες του καφέ απ' όλη την Ελλάδα (barista είναι η ιταλική λέξη του μπουφετζή-καφετζή) συναντώνται αυτό το Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη για να λάβουν μέρος σε πρωτότυπους διαγωνισμούς παρασκευής καφέ.


Πανελλήνιος διαγωνισμός

Μεταξύ αυτών ο 1ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Latte Art στον οποίο οι διαγωνιζόμενοι θα σερβίρουν καπουτσίνο για να βαθμολογηθούν στην ταχύτητα παρασκευής, στη γεύση και στο σχέδιο που θα σχηματίσουν στο φλυτζάνι, χρησιμοποιώντας μόνο την κανάτα του αφρόγαλου. "Η μόδα αυτή κατακτά τους λάτρεις του καφέ και αποτελεί ένα τρόπο προσέλκυσης πελατών, αλλά και ένα τρόπο άμεσης επαφής του barista με τον πελάτη", λέει η κα Γεραντωνάκη.

Οι διαγωνισμοί διεξάγονται στο πλαίσιο της Coffeebiz και οι νικητές θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο 6ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Latte Art που θα διεξαχθούν τον Μάιο στη Βέρνη της Ελβετίας με συμμετοχή 40 χωρών. Για πρώτη φορά διοργανώθηκε και Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ελληνικού Καφέ με στόχο την προώθησή του. Οι δέκα συμμετέχοντες συναγωνίστηκαν στο καλύτερο ψήσιμο καφέ στη χόβολη, αλλά και σε δικές τους επινοήσεις προσθέτοντας διάφορά σιρόπια που αποτελεί άλλωστε και μία άλλη "μόδα" στην Παρασκευή πολλών καφέδων.


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 12-3-06



επιστροφή