Σύνδεση σπουδαστών
Ελληνικά English
 

Το Α-Ω της μη λεκτικής επικοινωνίας

Το Α-Ω της μη λεκτικής επικοινωνίας

Ένα πρωτοποριακό ετήσιο πρόγραμμα για επαγγελματίες

Ετήσια εκπαίδευση πάνω στο μοναδικό διεθνές εργαλείο παρατήρησης, καταγραφής και ανάλυσης της στάσης του σώματος και της μη λεκτικής επικοινωνίας/κίνησης, επινοημένο από τον Rudolf von Labanκαι την Irmgard Bartenieff.

--------------------------------------------------------------------------------------

Γενικά

Το Laban/Bartenieff Movement Analysis (LBMA) είναι ένα σύστημα, μια γλώσσα, για την παρατήρηση, κατανόηση και περιγραφή όλων των μορφών κίνησης του ανθρωπίνου σώματος. Επινοήθηκε από τον Rudolf Laban και εμπλουτίστηκε και συνεχίστηκε από την Irmgard Bartenieff, αλλά και από τους Waren Lamb και την Judith Kestenberg.

Περιγράφει,  ερμηνεύει και τεκμηριώνει την φαινομενολογικά παρατηρούμενη ανθρώπινη κίνηση. Χρησιμοποιείται ως εργαλείο από τους χορευτές/χορογράφους, τους ηθοποιούς και τους Χοροθεραπευτές αλλά και σαν εργαλείο επιλογής στελεχών επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Το εύρος της χρήσης και της εφαρμογής του συστήματος LΒMA είναι κυριολεκτικά απεριόριστο. Σήμερα, η σημασία της θέσης του σώματος στην ψυχοθεραπεία, την ιατρική και τις κοινωνικές επιστήμες είναι πια αδιαμφισβήτητη και έχουν πια επικρατήσει στην συλλογική συνειδητότητα οι έννοιες «ενσώματος εαυτός» και «σωματική νοημοσύνη».  Για αυτό,  η δεξιότητα της παρατήρησης της κίνησης και η ικανότητα να βλέπει κανείς και να ερμηνεύει αυτό που παρατηρεί στην μη λεκτική επικοινωνία των ανθρώπων, είναι ανεκτίμητη.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, προσφέρεται  εκπαίδευση στο σύστημα LΒMA, σε επαγγελματίες που επιθυμούν να αναβαθμίσουν ποιοτικά την εργασία τους, καλλιεργώντας την δεξιότητα παρατήρησης της μη λεκτικής επικοινωνίας και της στάσης του σώματος.  Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να εμβαθύνουν στην κατανόηση των ψυχολογικών συμπερασμών των όσων παρατηρούν και πάνω από όλα να αυξήσουν την δική τους αυτογνωσία.

Μέσω του συστήματος LΒΜA μπορούμε να εντοπίσουμε στον ίδιο μας τον εαυτό, να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε όχι μόνο τα χαρακτηριστικά της κίνησης που αφορούν την σωματική επίδοση και λειτουργικότητά μας αλλά και την εικόνα του σώματός μας.  Μελετώντας και αναλύοντας τις κινητικές τάσεις μας που συνδέονται με την προσωπικότητά μας και την σχέση μας με το περιβάλλον ανακαλύπτουμε τις προσωπικές μας τάσεις/προτιμήσεις έκφρασης, μαθαίνουμε να τις εκτιμούμε και να τις επεκτείνουμε.  Έτσι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους περιορισμούς και τις προκαταλήψεις μας στην εικόνα του εαυτού μας. Με αυτόν τον τρόπο η μελέτη της κίνησης με εργαλείο το LΒΜΑ παρέχει μια σταθερή διαδικασία αυτο-πρόκλησης και ανακάλυψης της κίνησης. Η διαδικασία προωθεί την αναθεώρηση, την  διαφοροποίηση και την αλλαγή των μη λειτουργικών κινητικών μοτίβων και την δημιουργική εγκαθίδρυση ενός νέου «σχήματος» εκφραστικότητας και σωματικής εικόνας του εαυτού.

Η εκπαίδευση αφορά σε όσους ενδιαφέρονται για την βαθειά μελέτη της κίνησης ως εκφραστικού μέσου, την προσωπική αλλαγή μέσα από μια ολιστική προσέγγιση του κινούμενου σώματος, την κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας και την χρήση της κίνησης και του σώματος για εκπαιδευτικούς και θεραπευτικούς σκοπούς.

 

Στόχοι του προγράμματος:

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν:

- διδασκαλία των στοιχείων του LBMA

- εξάσκηση στην παρατήρηση και καταγραφή ψυχοκινητικών προφίλ

-σωματική αυτογνωσία και εξάσκηση των αναπτυξιακών νευρομϋικών μοτίβων όπως αυτά μελετήθηκαν από την Ι. Bartenieff

- παρατήρηση, καταγραφή και ανάλυση του προσωπικού κινητικού προφίλ

- παρουσίαση και ανάλυση περιστατικών

 

Αποτελέσματα:

Στο τέλος της εκπαίδευσης οι μαθητές θα μπορούν:

·         Να βλέπουν καθαρά τί συμβαίνει στο σώμα του ατόμου που παρατηρούν

·         Να διακρίνουν τις ποιότητες της κίνησης αλλά και τις λεπτοφυείς και ασυνείδητες σωματικές επικοινωνίες των άλλων

·         Να βγάζουν βασικά αλλά και σύνθετα συμπεράσματα για αυτές τις μη λεκτικές επικοινωνίες

·         Να αναγνωρίζουν την δική τους μη λεκτική επικοινωνία και να μάθουν να την προσαρμόζουν για την διευκόλυνση των διαπροσωπικών σχέσεων  

·         Να αναγνωρίσουν προσωπικά σχήματα στάσης, συμπεριφοράς και σκέψης και πώς αυτά εκδηλώνονται στο σώμα τους

·         Να βάζουν σε λέξεις αυτό που πάντα διαισθανόταν όσον αφορά στην παρατήρηση της κίνησης και το σώματος

 

Διάρκεια - Ωράριο

3ωρα εβδομαδιαία, 2 εξάμηνα

Σύνολο: 120 ώρες

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Α’ εξάμηνο

Βασικό λεξιλόγιο LΒMA(Εριφύλη Δαφέρμου) (40 ώρες)

Σωματική Αυτογνωσία (Αναστασία Νικολίτσα) (20 ώρες)

Β’ εξάμηνο

Ανάλυση κίνησης με το LΒMAκαι ψυχολογικοί συμπερασμοί (Αναστασία Νικολίτσα) (60 ώρες)

 

Έναρξη: Οκτώβριος 2017

Ετήσιο κόστος: 1250€